Amsterdam, 10 december 2013 – De Europese online schoenen specialist Sarenza lanceerde donderdagavond in modestad Parijs de virtuele shop-in-shop ‘high heel boutique’. De high heel boutique bestaat uit meer dan 4.000 hooggehakte exemplaren. Uit heel Europa zijn zeven bloggers gevraagd om op basis van de laatste fashion trends en hun eigen cultuur een hooggehakt droompaar te ontwikkelen. Het exemplaar van de Nederlandse blogger Serena Verbon is onder fashoenistas het populairste item uit de limited edition collectie.
De CEO van Sarenza, Stéphane Treppoz, is zeer tevreden met het succes van de exclusieve collectie pumps. “Om de high heel boutique in de verschillende Europese landen in de markt te zetten hebben wij gekozen om samen te werken met Europese bloggers. Zij weten op lokaal niveau wat de fashion trends zijn.”
Van blogger tot modeontwerper
In de fabriek van Sarenza kozen de bloggers het ontwerp, de stijl en de materialen. De opdracht: ontwerp een pump die staat voor mode, vrouwelijkheid, eigen cultuur en afkomst. Over het algemeen kozen de bloggers voor de ‘veilige’ kleur zwart. De Nederlandse Serena ging als enige voor een stijlvolle olijfgroene kleur.
De pump is geïnspireerd op de militaire jasjes van Balmain en heeft een sexy en stijlvolle puntneus. Voor Serena is het van belang dat haar schoen comfortabel, klassiek én sexy is en een opvallend detail bevat, de nautical star.
Serena Verbon is erg blij met het eindresultaat: “Dit is precies de pump die ik in gedachten had en die aan al mijn eisen voldoet. Het is een vrouwelijke en sexy pump, stijlvol én krachtig. Ik ben supertrots op het design en ik vond het echt een eer om namens Sarenza mijn eigen pump te mogen ontwerpen.”